Hold

Mine hold bliver kørt i nogle fine lokaler der ligger i hallen i Thyregod

 

Holdoversigt for vinter/forår 2020. Opstart uge 2.  Læs under beskrivelserne hvornår holdene starter/slutter og om holdet kører. De hold der kører, køre i 10 uger 

 

Mandag:

17.30 – 18.30:  Styrke og stabilitet
18.45-19.45: Fedtdræber

20.00 – 21.00 Optimal mobilitet for mænd  

 

Tirsdag:

8.45 – 9.45 55 + fit

10.30-11.15 ”momba” træning (Mor/barn)

  

Torsdag:

17.30-18.30: Yoga, mobilitet og afspænding
18.45-19.45: All around træning
20.00-21.00: Mande fit.  

 

Fedtdræber

Fedtdræber er en time med fuld gas på og en helt fantastisk allround time. Timen er bygget op således at alle muskelgrupper vil blive brugt, fokus er dog primært de store muskelgrupper. træning af de stabiliserende muskler og ikke mindst pulstræning. Vi vil bruge udstyr såsom: lille bold, vægtstænger, måtte, samt øvelser hvor egen kropsvægt benyttes. Der er altid højt humør, smil på læben, glad musik og garanti for sved på panden.

Så skal du tilbage i form efter en sommer, med lidt for mange hygge aftner med grill og rosé på terrassen, så er denne time lige noget for dig. Tag kollegaen, vennen, veninden eller naboen under armen til en sjov og ”lidt” hård time. Så sørger jeg får en lækker time med glade deltager.

Målgruppe:  Timen er for alle mænd og kvinder der har lyst til at få brugt hele kroppen, og forbedre både styrke og kondition, eller hvis man bare gerne vil fyldes godt op med energi efter en lang arbejdsdag.

HUSK vand, håndklæde og skiftesko

10 ugers træning. Første træning 6/1. Sidste træning 16/3 . (ingen træning uge 7)  Pris 600 kr

Styrke og stabilitet

 

På dette hold bliver der lagt fokus på at få trænet hele kroppen godt igennem. Alle muskelgrupper vil blive aktiveret, men primært fokus vil være de små stabiliserende muskler omkring Torso. Det er de stabiliserende muskler der sørger for at vi har en go kropsholdning, dem der holder maven inde på plads og dem der hjælper til ved dårlig ryg. Denne time har ikke høj puls, men jeg lover, denne form for træning giver mindst lige så meget sved på panden som hvis man havde høj puls. Timen sluttes altid af med gode udstrækning og afspændings øvelser.

På timen vil der kun blive brugt lidt udstyr som f.eks. lille/stor bold og måtte. Ellers egen kropsvægt. 

Målgruppe: Holdet er for både mænd og kvinder som døjer med en dårlig krops holdning, ondt i lænden, svært ved at holde maven inde på plads. Måske har du et arbejde hvor du sidder meget foran computeren eller sidder meget i bilen og er begyndt at mærke generne af dårlige siddestillinger/arbejdsstillinger.

HUSK vand, håndklæde og skiftesko

10 ugers træning. Første træning 6/1 Sidste træning 16/3 . (Ingen træning uge 7)  Pris 600 kr

  

 

Optimal mobilitet for mænd

Optimal mobilitet for mænd:

På dette hold bliver der lagt fokus på at få trænet hele kroppen godt igennem. Alle muskelgrupper vil blive aktiveret, dog bliver fokus lagt på de stabiliserende muskler omkring Torso. Det er de stabiliserende muskler der sørger for at vi har en god kropsholdning, og dem der holder maven inde på plads og hjælper til ved dårlig ryg. Desuden vil der på denne time blive lagt meget energi i, at optimere smidigheden hos deltagerne, specielt omkring de mest udsatte områder på kroppen, haserne, ryggen, skulderne og brystet. Denne time har ikke høj puls, men jeg lover, denne form for træning gavner kroppen i det lange løb og med tiden vil der opleves et langt større bevægelsesfrihed i hele kroppen og dermed øget velvære og smidighed generelt. Timen sluttes altid af med gode udstrækning og afspændings øvelser.

På timen vil der kun blive brugt lidt udstyr som f.eks. lille/stor bold og måtte. Ellers egen kropsvægt. 

Målgruppe: Holdet er for mænd som døjer med en dårlig krops holdning, ondt i lænden, svært ved at holde maven inde på plads, føler sig stiv i krop og led. Måske har du et arbejde hvor du sidder meget foran computeren eller sidder meget i bilen og er begyndt at mærke generne af dårlige siddestillinger/arbejdsstillinger. Håndværkere der belaster kroppen dagen lang og dermed har kronisk ondt i ryggen, skulderne osv.

HUSK vand, håndklæde og skiftesko

10 ugers træning hver mandag fra 20-21. Første træning 6/1 Sidste træning 16/3 (ingen træning uge 7 )  Pris 600 kr.

 

Yoga, mobilitet og afspænding 

 

Yoga, mobilitet- og afspænding

Denne time er for dem der har lyst til at komme godt rigtig i gang med yoga træning og mærke hvilke gode og styrkende effekter yoga gør på kroppen og i sindet. I timen vil der lagt stor vægt på teknikken i det forskellige øvelser, således at man ikke ”bare” prøver sig frem, men får den helt rigtige hjælp og guidning i timen både i forhold til øvelserne og i forhold til vejrtrækningen. Det vil være variationer på denne time, nogle gange bliver der lagt vægt på en særlig muskelgruppe mens andre gang er det hele kroppen der bliver arbejdet igennem. Der lægges meget energi i at det både er styrkende træning, men også mobilitets/udstræknings træning. Træningen vil være en blanding af hatha yoga, vinyasa yoga og astanga yoga, men også mobilitets træning.  Der sluttes altid af med shavasana (afspænding af kroppen)

Målgruppe: jeg vil gerne gøre yoga tilgængelig for alle, så denne time er for alle der har lyst til at dyrke yoga. Måske har du tidligere stiftet lidt bekendtskab med denne træningsform, måske har du aldrig før prøve yoga. Der er plads til alle på denne time. Til dig der er nysgerrig på yoga, til dig der gerne vil have rigtig godt styr på teknikken i yoga. For dig der til tider har et hektisk arbejdsliv og familieliv med fuld fart, som har brug for effektiv træning, men samtidig under sig selv en time, hvor fokus bliver lagt på dig, på vejrtrækning og ikke mindst at mærke sig selv i øvelserne og MEGET mere ro i kroppen. Timen er for styrkelse af både krop og sind og for dig der gerne vil hjælpe kroppen mere i balance.

Jeg hører tit nogen der siger, ”det der yoga er det ikke bare hvor man sidder og meditere og skal mærker kroppen og ikke engang får sved på panden?” OG nej yoga er ikke bare hvor man sidder i skrædderstilling og mediterer. Det er en rigtig go og effektiv træningsform, som hjælper både på styrken i hele kroppen, mobiliteten, smidigheden, udholdenheden, bindevævet men selvfølgelig også på sindet. Husk at for mange er yoga noget man skal lære og det kan godt tage nogle gange inden man er helt forelsket i denne træningsform. Mens andre elsker det helt fra starten.

På timen vil der blive brugt specielle yoga måtter, det er nemlig ikke lige meget hvilke måtter der bruges til sådan en time. Man glider nemlig nemt rundt på alm måtter og dermed bruges der forkerte muskler bare til at holde stillingerne. Der er bestilt særlige yoga måtter hjem og der vil også blive brugt blokke og tæpper. Alt dette er noget der bliver stillet til rådighed, så det skal du ikke selv medbring.

Hvis du har din egen yoga måtte som du er glad for, så må du selvfølgelig hjertens gerne medbringe den. Ellers skal du blot have behageligt/træningstøj på.

Husk vand. Der trænes i bar tæer.

Torsdag aften hold. 10 ugers træning. Første træning 9/1 sidste træning 19/3 (ingen træning uge 7) . Pris 750 kr

55 + FIT

Dette hold er for mænd og kvinder på 55 +. Som gerne vil holde sig i form, eller måske komme i form. På timen vil der blive lagt vægt på at få hele kroppen i gang og brugt på alle led og kanter. Timen vil være god blanding af styrkeøvelser, pulsøvelser, træning af de stabiliserende muskler, yoga øvelser (Ikke hver gang) pilates øvelser og timen vil altid blive afsluttet med gode udstrækning og afspændings øvelser.

På timen vil der blive brugt forskellige former for udstyr f.eks. lille/stor bolde, måtte, og vægte.

Målgruppe: Alle mænd og kvinder på 55+ .Uanset om du aldrig har trænet før eller er vant til at træne, så er dette hold lige noget for dig. Kom og få arbejdet hele kroppen igennem på en sjov, hyggelig og ”lidt” hård måde. Jeg sørger for god stemning, højt humør, lækkert musik, smil på læben og sved på panden.

”pssssst” der er mulighed for kaffe og lidt hyggeligt samvær i cafeteriet bagefter ?

HUSK vand, håndklæde og skiftesko

10 ugers træning. Første træning 7/1 sidste træning 17/3 (ingen træning uge 7). Pris 600 kr 

”Momba” træning

 

Dette hold er mor/barn træning. Skal du tilbage i form efter en graviditet, hvor de fleste muskler har kørt på lavt blus i 9 måneder, SÅ er denne time lige noget for dig. På timen vil der blive lagt fokus på de muskelgrupper der er mest påvirket efter en graviditet og fødsel. Her er fokus på optræning af bækkenbunden, de stabiliserende muskler og øvelser der øger fedtforbrændingen, heri både puls og styrke øvelser. Husk at en graviditet er en virkelig hård belastning for kroppen og det kræver en indsats at få sin ”gamle krop” tilbage.

På timen vil der blive brugt forskellige former for udstyr, som f.eks. små og store bolde, vægtstænger og vægtskiver. 

Målgruppe:  Alle nyfødte børn på minimum 8 uger der vil tage deres mor med til træning, som synes at deres mødre fortjener at gøre noget godt for sig selv og deres krop. En glad mor giver en glad baby ?

HUSK vand, håndklæde og skiftesko.

10 ugers træning. Første træning 7/1 sidste træning 17/3 (ingen træning uge 7). Pris 600 kr.

Yoga og mobilitet for begyndere

Denne time kører ikke i vinter/forår 2020

Denne time er for dem der har lyst til at komme godt og ikke mindst rigtig i gang med yoga træning og mærke hvilke gode effekter yoga gør på kroppen og i sindet. I timen vil der lagt stor vægt på teknikken i det forskellige øvelser, således at man ikke ”bare” prøver sig frem, jeg hjælper dig igennem hele timen både i forhold til øvelserne og i forhold til vejrtrækningen. Det vil være variationer på denne time, nogle gange bliver der lagt vægt på en særlig muskelgruppe mens andre gang er det hele kroppen der bliver arbejdet igennem. Der lægges meget energi i at det både er styrkende træning, men også mobilitets/udstræknings træning. Jo længere man er i forløbet jo mere mærker man til de fantastiske effekter i kroppen, bindevævet, sindet og ikke mindst smidigheden.  Træningen vil være en blanding af hatha yoga, vinyasa yoga og ashtanga yoga.  Der sluttes altid af med shavasana (afspænding af kroppen)

Målgruppe: Timen er for alle kvinder OG MÆND der har lyst til at prøve yoga som ikke tidligere har stiftet bekendtskab med denne træningsform før eller måske har trænet lidt yoga før, men gerne vil have rigtig godt styr på teknikken i yoga. For dig der til tider har et hektisk arbejdsliv og familieliv med fuld fart, som har brug for effektiv træning, men samtidig under sig selv en time, for fokus bliver lagt på dig, på vejrtrækning og ikke mindst at mærke sig selv i øvelserne. Timen er for styrkelse af både krop og sind og for dig der gerne vil hjælpe kroppen mere i balance.

Jeg hører tit nogen der siger, ”det der yoga er det ikke bare hvor man sidder og meditere og skal mærker kroppen og ikke engang får sved på panden?” OG nej yoga er ikke bare hvor man sidder i skrædderstilling og mediterer. Det er en rigtig go og effektiv træningsform, som hjælper både på styrken i hele kroppen, mobiliteten, smidigheden, udholdenheden, bindevævet men selvfølgelig også på sindet. Husk at for mange er yoga noget man skal lære og det kan godt tage nogle gange inden man er helt forelsket i denne træningsform. Mens andre elsker det helt fra starten.

På timen vil der blive brugt specielle yoga måtter, det er nemlig ikke lige meget hvilke måtter der bruges til sådan en time. Man glider nemlig nemt rundt på alm måtter og dermed bruges der forkerte muskler bare til at holde stillingerne. Der er bestilt særlige yoga måtter hjem og der vil også blive brugt blokke og tæpper. Alt dette er noget der bliver stillet til rådighed, så det skal du ikke selv medbring.

Hvis du har din egen yoga måtte som du er glad for, så må du selvfølgelig hjertens gerne medbringe den. Ellers skal du blot have behageligt/træningstøj på.

Der trænes i bare tæer. Husk håndklæde og drikkedunk

 

All around fitness

 

All around fitness er en meget blandet time. Her kan både forekomme puls/styrke øvelser i en god kombination, hvor der primært arbejdes med de store muskelgrupper. Desuden kan og vil der også i nogle af træningerne blive lagt stor vægt på øvelser for de stabiliserende muskler. Timen er bygget op således at alle muskelgrupper bliver trænet hver gang og med fokus på forskelligheden i træningen fra gang til gang. Således prøver man en masse forskellige former for træning. Vi vil bruge udstyr såsom: lille bold, vægtstænger, måtte, samt øvelser hvor egen kropsvægt benyttes. Der er altid højt humør, smil på læben, glad musik og garanti for sved på panden.

Så har du lyst til en time med højt humør, garanti for sved på panden og at prøve forskellige former for træning, så er denne time lige noget for dig. Tag kollegaen, vennen, veninden eller naboen under armen til en sjov og ”lidt” hård time. Så sørger jeg får en lækker time med glade deltager.

Målgruppe:  Timen er for alle der har lyst til at få brugt hele kroppen, som ikke er helt ny og grøn i fitness branchen men som har lyst til at prøve forskellige træning former som giver sved på panden. For dig der gerne vil forbedre både styrke og kondition, eller hvis man bare gerne vil fyldes godt op med energi efter en lang arbejdsdag.

HUSK vand, håndklæde og skiftesko

10 ugers træning. Første træning 9/1 sidste træning 19/3 (ingen træning uge 7). Pris 600 kr.

Mande Fit

Dette hold er KUN for mænd, der kunne tænke sig at komme i bedre form, som har lyst til at være en del af et hold, uden at det som sådan er en ”holdsport”. På holdet vil hele kroppen blive trænet igennem hver gang, der vil blive lagt langt større fokus på den rette teknik i øvelserne, fremfor tunge vægte, dette for at få det optimale ud af sin træning hver gang. (selvfølgelig skal vi også have tunge vægte med ? )Ud over styrkeøvelser vil der også på timen indgå pulsøvelser, så vi også her opnår den optimale forbrænding. Der vil indgå stabiliserende øvelser, så kropsstammen har de bedste muligheder for at hjælpe i øvelserne.

På timen vil der blive brugt forskellige former for udstyr bl.a. Frivægte, vægtstænger, måtter osv.

Timen sluttes altid af med udstrækning af kroppen.

Målgruppe: Alle Thyregod og omegns ”sejeste” mænd, der har lyst til at komme godt og rigtigt i gang med træning og som har lyst til at bevæge kroppen på en sjov, svedende og alsidig måde. Mænd i alderen 25-60 år som gerne vil samles med andre mænd, der måske på nuværende tidspunkt ikke er i super form, men som gerne vil træne sig til en stærkere krop, Har du problemer med daglige smerter forskellige steder i kroppen, er det ikke en undskyldning for at undlade at melde sig til, for denne træning vil med garanti styrke din krop, således dine smerter gerne skulle blive mindsket og i bedste fald måske helt forsvinde.

Har du ingen skavanker og er i rimelig eller god form, er der selvfølgelig også plads til dig ?

HUSK vand, håndklæde og skiftesko.

10 ugers træning. Første træning 9/1 sidste træning 19/3 (ingen træning uge 7) . Pris 600 kr.

001 - logo

 

 

© 2018 Jeanette Nørlund. Webdesign by WebGruppen.

Følg mig